movie-mania

Nu är det såhär att jag har inget annat för mig om dagarna mer än att kolla på film, sitta vid datorn och om foten tillåter så kan jag träffa kompisar en liten stund eller så åker jag o solar (mitt ben är omlagt heeeela tiden såklart, 24-7 för er som undrar). Men för det mesta blir det film. Jag har helt enkelt blivit stammis på Hemmakväll. Så i ren rastlöshet efter att ha tittat på 2 filmer nu så tänkte jag göra ngn sorts recension, hur man nu gör det. Det blir en Mikaela-version i alla fall. Antingen Bra eller Anus.

The Unborn, skräck: Ingen speciell handling som va direkt läskig men ljudeffekterna gör sitt och skrämde skiten ur mig i alla fall.
***Bra (om man gillar skräck)

The Wrestler, drama: Långtråkig.. visst Mickey Rourke spelar bra men filmen i sig tyckte jag va sjukt tråkig.
**Anus  (men bra skådespelare)

Twilight, drama/fantasy: Riktigt bra. Jag trodde från början att det skulle va en dålig o töntig version av Harry Potter eller ngt liknande men det va de verkligen inte. Mycket bättre än förväntat.
*****Bra

Böllopsduellen, komedi: Tjejfilm! Töntig och lättsam och ganska rolig emellanåt men är mest i mängden av alla mesiga tjejfilmer. Varken bra eller dålig.
**Mittemellan

Fredagen den 13:e (nya versionen), skräck: Om jag skulle få välja kategori på denna filmen hade det blivit skräckporr! Jättekonstig, inte alls en omgjord version av originalet. Handlingen är typ inte alls den samma. Visst - Jason är mördaren, Camp Crystal Lake, ungdomar som tagit examen campar i närheten.. blir dödade är samma. Skitsamma, jag blir rädd för det mesta men blev jävligt rädd emellanåt så högre betyg för det isåfall.
**Anus

Taken, thriller: Jättespännande.. en gammal CIA-agents dotter och hennes kompis blev kidnappade i Paris av albaner som ägnar sig åt att sälja flickor (speciellt turister) åt prostitution/trafficking. Som gammal CIA-agent så ger han inte upp så lätt. Verkligen bra!
*****Bra

Bolt, barnfilm: Underhållande o riktigt rolig. Såg egentligen den först i Grekland när Emelie laddat ner den på min dator men sen när man får för mycket tid att ta död på så hinner man se filmer om igen. Skitrolig och den är inte bara för barn! Haha.
****Bra

Benjamin Button: Som Hampus hade sagt Faaantastiskt bra. Nej men faktiskt den va sjukt underlig men riktigt bra!
*****Bra

Jag några filmer kvar att se bl a The Hangover, Valkyria, Crazy Eight och Cadillac Records. Sen blir det väl till att hyra fler sen. Nu är det dags att sova.

Puss o godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0