Badhytten!

Upprörd, ledsen och väldigt arg är jag just nu. Badhytten, Malmös bästa uteställe på sommaren, har brunnit ner inatt. Okej.. ta det där med upprörd och hela den grejen med lite ironi men vafan, jag tycker det är jävligt synd och tråkigt! Jag kan verkligen tänka mig att många tycker detsamma, även om jag inte är infödd Skanörbo så tycker jag ändå att det är bedrövligt. Jag har många roliga sommar-minnen därifrån 2008 även om jag inte varit där jättemånga ggr. Förmodligen kommer det ju att byggas upp men hur sommaren 2009 kommer se ut där vettitusan. Oh, jag gillade ju det stället. Visst jag ska flytta snart förhoppningsvis men jag vill festa där igen ändå! Detta meddelandet skickades ut idag till oss som är medlemmar hos Badhytten på facebook.com:

ONSDAG 14/1 - 2009

OBS!!! OBS!!! OBS!!! OBS!!!
Vårt kära Badhytten totalförstördes i en brand inatt....
Vi lovar att uppdatera Er så fort vi vet något mer konkret om eller hur det blir till sommaren.

Vi har i alla fall redan börjat titta och undersöka alternativa lösningar.

Kramar
Alla vi på Hytten

UR KVP 14/1
Strandrestaurangen Badhytten i Skanörs hamn totalförstördes i en brand i natt. Polisen misstänker att branden var anlagd. Det är den tredje ouppklarade storbranden i Vellinge kommun sedan 2006.

SOS fick larmet om branden i Badhytten klockan 23.39. Ett vittne hade känt röklukt och upptäckt lågorna. Elden startade på utsidan av huset i den ena gaveln. Räddningstjänst från sex stationer kallades ut - sammanlagt kämpade ett 40-tal man från Skanör, Höllviken, Vellinge, Trelleborg, Hyllie och Burlöv för att rädda byggnaden.
Eftersom huset stod på plintar kunde elden sprida sig under byggnaden och därefter steg lättantändliga rökgaser uppåt, in i restaurangen.

Fick avbryta
- Vi hade rökdykare inne i byggnaden i 20-30 minuter men sedan avbröt vi deras insats av säkerhetsskäl, säger räddningsledaren Måns Krook.
- Vid 01.25 började lågor slå genom taket. Utsikterna är ganska små att kunna rädda en sådan här byggnad som är en enda brandcell.

Kan ha varit anlagd
Polisen skickade ner fem patruller till brandplatsen. Misstanken är att branden varit anlagd.
- Eftersom det inte varit någon verksamhet i restaurangen sedan jul- och nyårshelgen är det svårt att se hur branden skulle kunnat uppstå av sig själv, säger Anders Nilsson, länsvakthavande befäl vid Skånepolisen.
- Men vi har i och för sig inga konkreta tecken på mordbrand. Det är bara en arbetshypotes än så länge. Vi gör avspärrningar på brandplatsen och sedan får tekniker undersöka i vanlig ordning.

Tänkte bygga nytt
Badhytten ägdes av Skanörsborna Erling Pålsson och Lars Wilander sedan årsskiftet 2006-2007. De har tänkt bygga nytt men planerna har stött på motstånd och godkändes inte slutgiltigt förrän 18 november 2008.


Okej nu ska jag inte böla mer. Ska försöka ge mig ut på en joggingrunda strax. See you later!

Kommentarer
Postat av: Anonym

dont biih aaapsääth maaah lättle frääänd

2009-01-14 @ 15:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0