solroskärnor

Mitt nya beroende är rostade solroskärnor! Faktiskt riktigt gott när de är rostade och lite saltade, de har en lite nötaktig smak som är smått beroendeframkallande. Käkade nyss vanlig isbergssallad med såna i, lite olivolja och lite salt.. sjukt gott. Låter som värsta Pro-ana tipset men om man som jag och försöker hålla formen med nyttig mat och träning så är det ju ett alternativ istället för att kränga i sig massa godis & snacks. Plus att vi har inget gott i kylen heller.. haha. Det är ju också ett alternativ om man vill kombinera sin egen müsli; rostade solroskärnor (osaltade), linfrön, russin, torkad eller färsk frukt, valnötter, mandel etc. Precis vad man själv gillar och känner för.

Imorgon ska jag köpa en massa frukt för att fortsätta min nya "smoothie diet". Och nej det innebär inte att jag bara dricker det... jag funkar inte på det viset, helt omöjligt att lägga av med allt annat gott. En smoothie full med vitaminer och energi som ersätter t ex frukost eller lunch är hur nice som helst. Eller gör en specialare till efterrätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0