jobb - sommarjobb - extrajobb, bara ge mig ett!

Det rycker i benen på mig hela dagarna av att gå hemma igen. Jag hatar att alla pratar om lågkonjunkturen hela tiden, får ju sår i öronen. Blir trött på att alla ska bli varslade bara för att de inte har fast jobb tack vare lågkonjunkturen & sen att man ska tvingas gå till arbetsförmedlingen som inte förmedlar eller hjälper en ett jävla skit med ngt som har med arbeten att göra överhuvudtaget. De jobben jag lyckat få är genom mina egna kontakter, mitt eget CV och på mitt eget sätt utan deras hjälp. Jag har inte ens märkt av att deras s k "hjälp" ett dugg sen jag anmälde mig där. Den enda skillnaden är att de skickar ut meningslösa brev och annat skit som jag inte behöver.

För att sluta tänka på detta har jag nu börjat ignorera att det finns någon jävla lågkonjunktur trots att alla ska envisas med att prata om det. Ge upp, för jag orkar inte mer! I alla fall så har jag sökt några jobb på restauranger och nu idag har jag till och med börjat överväga att sticka utomlands under några månader. Det hade inte varit helt fel men jag hade nästan planerat en härlig sommar här hemma... men vad ska man göra när det inte finns något som passar en här?

I Grekland på Rhodos söker nu en restaurang, mitt inne i Rhodos stad, 5st servitriser/bartender/barista. De fixar billigare boende åt en om man vill ha hjälp med det också ger de en lite andra förmåner också. Utbildning eller erfarenhet krävs dock. Lön enligt överenskommelse med dem.

Själv har jag varit på Rhodos en hel del och känner mig ganska sugen. Älskar det stället - mysiga Gamla Stan, massa shopping inne i Rhodos stad, utanför stan finns det riktigt fina stränder och ställen, bargatan är full med festfolk på kvällar/nätterna och sen alla grymma fik och restauranger runt om överallt.

Fan alltså jag vill men samtidigt vet jag inte. Hade varit kul om någon mer hade hängt med. Ingen som känner sig sugen? Fast det är väl bara jag som inte har sommaren fixad säkert. Säg till annars..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0