"...en gris, en ko, en Bromölla bo!"

Att jobba på Hesslebaren igår (efter ett uppehåll på ett väldigt stort antal månader) va väl helt ok. Lite saker man behövdes uppdateras på men man kommer ju in i det ganska snabbt... verkligen inget hjärnkirurg-avancerat överhuvudtaget. Blev lite nervös ett tag dock när Kamil gick rakt in i mig när jag höll i en stor bricka full med diskade glas. Det va ingen liten knuff heller! Men jag balanserade brickan som om jag aldrig gjort ngt annat och ALLA glasen klara sig! Kändes som att hela stället tog ett djuuupt andetag och alla hörde min nästan-hjärtinfarkt. Hur man nu kan göra det..?!! Men sen blev det inte mer spännande än så. Hade nästa glömt hur segt det kan vara emellanåt dock, fyfan va vissa människor är dryga. Minst sagt! För att göra en snabb analys av folket som kom dit igår så ska jag citera vad en klasskompis från gymnasietiden skrev till mig på facebook; "...en gris, en ko, en Bromöllabo!"
Emelie satte huvudet på spiken. Bönder va bara förnamnet.

Nej, ska jag inte klaga mer! Så, slut, finito! Fick ju faktiskt ut lite dricks av att vara mitt trevliga jag :) lammkött, bönder, slisk och någon enstaka snygging lämnade bidrag. Konstigt hur mycket drägg det finns i denna stan. Usch! Men tack ska ni ha för bidraget till "AMC" (Arbetslösa Mikaelas Charity), mycket välkommet! I'll let you know nästa gång jag jobbar så ni kan lämna fler generösa slantar till den behövande.

Haha, nej gud va jag lät fattig & hemlös nu. Så illa är det inte! Eller hur, mammas konto? ;) Ville bara göra folk medvetna om att jag tackar inte gärna nej till dricks. Vilket ingen gör..?!

Undrar om det hela hade med min "nya" frisyr att göra.. testade mittbena igår. Kände sjukt ovant men såg faktiskt ganska okej ut. Eller så va det för att det va längesen bönderna såg något som va snyggare än boskapet dem har hemma på gården. Jag vill tro det iaf^^...

Åh, nä nu ska jag inte skriva mer.. är rädd för att detta inlägget bara blir värre o värre.

Tack för mig! Hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0