inte att förglömma...

... jag bojkottar julen! Totalt.
Är det bara jag som är så jävla less på allt trötta julfirande?
Maria & Soppan är på min sida iaf, credd till er! Jag är inte ensam. Ärligt talat, julen va bra när man var liten. När man trodde på Tomten. När man fick alla klappar som man önskat sig. När man njöt av att fira Julafton med nära o kära. När man såg framemot att baka lussebullar, pepparkakor och koka knäck osv med mamma. När man längtade efter att klä granen. Okej nu ska jag inte bli helt sentimental - för det är inte riktigt min grej. 

Jag känner bara hur tröttsamt det är att det snart är jul. Nästan deprimerande. Hur orkar folk stressa över EN dag som tar slut på 2sek? Jag orkar inte i alla fall. Har tappat lusten helt, orkar inte bry mig alls. Less på det helt enkelt för det är inte alls samma sak längre. Känns som att man firar jul bara för att man "måste". Så ska det ju inte vara...

Vi skiter i't ?!!

Kommentarer
Postat av: johanna

du är inte ensam

om man skulle supa bort julafton istället

det är iaf roligt

2009-11-23 @ 01:13:51
URL: http://kalaspuffad.blogg.se/
Postat av: Anonym

supa bort julafton..ja, jag har god lust!

låter inte helt fel

2009-11-23 @ 14:35:59
Postat av: mikaela

hmm vf blev det som anonym när jag vet att jag skrev mitt namn.. cp blogg

2009-11-23 @ 14:37:44
URL: http://justinbobby.blogg.se/
Postat av: soppan

vi är helt med dig!! julen är inte alls som förr, jag kommer inte fira alls i år, det är inte min grej längre. tänker man på julen så känner man ångesten växa inom sig. det är inte roligt längre. jag skiter i julen!

2009-11-23 @ 17:15:12
URL: http://sopperisoppera.blogg.se/
Postat av: johanna

ja jag ska faktiskt fundera på det. visst- hem o äta julmat o firra julklapparna med familjen på dagen, mamma mår ju som hon mår nu, så jag missar absolut inga julaftnar med henne, men på kvällen så.

2009-11-23 @ 22:37:32
URL: http://kalaspuffad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0